piątek, 20 listopada 2015

Serwetki szydełkowe

Witam Cię ponownie.

Dziś kilka słów o serwetkach, oczywiście szydełkowych. To będzie dosłownie kilka słów bo mało ich w życiu wyszydełkowałam , choć bardzo mi się podobają. Jak tylko postanowię sobie że jakieś cudeńko zrobię to  któraś córeńka składa zamówienie na "coś" ważniejszego i nie mogącego czekać np. ciuszki dla lalki :)

Dwie pierwsze zrobione przeze mnie serwety zrobione z kordonka FILO DI SCOZIA od razu znalazły nowe właścicielki. Nie wiedziałam wtedy że będę prowadzić blog , więc wymiarów tych maluszków ci nie podam ale foteczkami mogę się pochwalić :



 
 Ta z pierwszej foteczki musi mieć ok. 70 cm średnicy (stół ma szerokość 60). Oba wzory z tego co pamiętam pochodziły z jakiejś gazetki.

Parę miesięcy temu zrobiłam trzecią w życiu serweteczkę o średnicy 41 cm. Nitka to pozostałości po jakimś innym dziergadełku , szydełko 3,5. Wzór bardzo ładny , z tak zwanymi ananaskami. Schemat wygrzebany z sieci i lekko zmodyfikowany ( bez drugiego rzędu ananasów).



 
 
 
 
 Mój ostatni serwetkowy twór też opiera się na ananasach. Schemat zapożyczyłam od naszych wschodnich koleżanek Rosjanek. Bieżnik wykonałam szydełkiem nr 3 z kordonka Maxi Metallic.
Wielkość 80 x 43 cm.



 
 
 
 
 
I co o tym myślisz ? Podobają Ci się ? Jeśli skorzystasz z któregoś wzorku , podaj dalej. Może komuś się przyda.
A teraz zdradzę Ci jeden z moich sposobów na wyrabianie resztek nici , które zostają Ci praktycznie z każdej robótki. Zanim mój "magiczny kuferek w którym trzymam kłębki zacznie się " przelewać", robię między innymi łapki kuchenne. Przydadzą się przecież w każdej kuchni. Jak mam ich nadstan , dzielę się z rodziną i przyjaciółmi.  Schemat na te które ci za chwilkę pokażę znalazłam na blogu "Robótkowe szaleństwa". Oto link :
 
 
Zauroczyły mnie liście klonu i cytrynka. Ja akurat zrobiłam łapki do kuchni ale wzór z powodzeniem możesz wykorzystać jako małe serwetki np. jako podkładki pod kubki , szklanki i filiżanki. Będą przy okazji piękną ozdobą stołu. Wyobrażasz sobie zaskoczenie gości gdy podasz im kawusię postawioną na takiej serweteczce ?
 


 
Teraz już się z Tobą żegnam i z niecierpliwością czekam na kolejne nasze spotkanie. :)
Pozdrawiam .
Ania

4 komentarze:

  1. Ale dużo serwetek i każda ładna :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne serwetki i widzę że Cie wciągają coraz bardziej. Cieszę się że odwiedzasz mój blog. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. 20 years old Speech Pathologist Teador Durrance, hailing from Leduc enjoys watching movies like "Edward, My Son" and Sports. Took a trip to Tsingy de Bemaraha Strict Nature Reserve and drives a Ferrari 166 MM Barchetta. zobacz tutaj

    OdpowiedzUsuń
  4. 50 yr old Environmental Tech Minni Tomeo, hailing from Camrose enjoys watching movies like "See Here, Private Hargrove" and Coffee roasting. Took a trip to Old Towns of Djenné and drives a Ferrari 857 Sport. ta strona

    OdpowiedzUsuń