czwartek, 19 listopada 2015

Chusty szydełkowe

Cześć.

Wiem , wiem , nie było mnie wczoraj . Wybacz mi proszę ale miałam kilka spraw do załatwienia. Postaram się Ci dziś to zrekompensować. Może jakiś schemacik na przeprosiny ? :)

Dziś pokażę Ci trzy chusty wykonane na szydełku. Pierwszą jaką udało mi się zrobić , była czarna chusta w tak zwane "ananaski". Wzór znaleziony dawno temu w sieci. Szukałam specjalnie takiego wzorku , który byłby łatwy, przyjemny a przy tym w miarę efektowny. Trafiłam na takie cudo :



Chusta powstała z cieniutkiego akrylu o wdzięcznej nazwie "Kocurek" . Włóczka tania, przyjemna w dotyku , o niezbyt ścisłym splocie i wydajna. Dla początkujących jak znalazł. Na chustę wykorzystałam 2 motki 100 - gramowe, każdy po ok. 520 metrów , szydełkiem nr 3. Efekt tej pracy wygląda następująco :



Wymiar 180 x 72. Noszę ją do dziś. Podoba Ci się ?

Wspomniałam przedwczoraj że właśnie robię 2 rzeczy jednocześnie , obie na szydełku ale nie wspomniałam że obie to chusty :) Dziś jedną z nich skończyłam. Znalazłam ciekawy schemat na chustę o nazwie "Virus Tuch"  oraz jego małą modyfikację. Obie wariacje postanowiłam wypróbować.
Tę którą dziś zakończyłam wykonałam z nici w kolorze jeans , firmy Bene Nati. Jej skład to 60 % wełny i 40 % akrylu, w 100 gramach jest jej 260 m. Bardzo przyjemnie się ją przerabia. Polecam do tego szydło nr 4. Na mojego Virusa  o wymiarach 160 x 80 zużyłam aż 3 motki. Pracowałam wg tego wzoru :

 
 
A oto moje dzieło ;
 
 
    

                                                                                                                                                            
Natomiast drugi z Wirusików  jest jeszcze w trakcie dziergania. Kolor ? Przepiękny turkus firmy Angora Ram. Powstaje ze schematu który udostępniony został przez Szkołę szydełkowania.  To właśnie dzięki uprzejmości właścicielki szkoły mogę się z Tobą podzielić nie tylko schemacikiem ale też filmikiem instruktażowym. Wyjaśnione zostało w sposób bardzo przystępny jak zacząć pracę nad Virusem  oraz jak czytać schemat. Fantastycznie , prawda ? :)

Schemat :

 
     Rozpoczęta praca wg tego schematu wygląda tak :


Moja chusta jest jednokolorowa ale w zamyśle mam już kolejną z nici cieniowanej.

A tu proszę filmik instruktażowy :






Nie bój się szydełka i kłębka wełny. Nie martw się że coś Ci nie wyjdzie. Spróbuj. Może się okaże że masz do tego dryg ? ? ? Uwierz mi proszę , nie ma większej radości niż włożenie na siebie swojego dzieła i świadomość że nikt inny takiego samego nie ma.

Pozdrawiam cieplutko i do następnego spotkania.

 Ania



Ps; jeszcze raz dziękuję Szkole szydełkowania za możliwość podzielenia się filmikiem. Może kogoś dzięki temu uda mi się "zarazić " Virusem.

 
 
 
 
 

11 komentarzy: