sobota, 16 stycznia 2016

Plany w realizacji.

Witaj weekendowo :)

Już po obiadku ? Bo ja tak :)  Teraz popijam kawkę i chciałam Ci powiedzieć że zaczęłam realizować swoje włóczkowe plany na rok 2016.  Wiem  , wiem , nic Ci o niech nie mówiłam bo bałam się że nic nie zacznę i tylko wstydu się najem.  I tak sobie siedzę i po cichutku brnę ku realizacji swoich pierwszych zamierzeń.

Tak jak u wszystkich dziewiarek  , tak i u mnie nagromadziło się trochę resztek po poprzednich projektach. Postanowiłam coś z nich wymyślić.  I wymyśliłam . Zrobię kocyk dla dzieci z tzw. elementów. Dzięki temu upiekę kilka pieczeni przy jednym ogniu.



- uszczuplę nadmiar resztek
- zrobię coś z elementów ( nie lubię ich)
- zrobić pierwszy w życiu pled

Wybrałam na tło kolor biały , by pomimo dużej ilości kolorowych resztek nie był zbyt pstrokaty.
Kupiłam 4 motki białej Red Heart Detroit. W domu znalazłam jeszcze 2 całe motki włóczki Kotek , jeden jasno żółty , drugi jasny wrzos i postanowiłam je także wykorzystać do tego projektu.

W tej chwili mam zrobionych ( jeszcze bez białego tła) 80 elementów , a potrzebuję ok 210.


Schemat znalazłam na Pintereście . Dużo tam wzorów na "babcine kwadraty" , wiec zainteresowanych odsyłam właśnie tam .

Elementy robi się dość szybko i co dziwne nawet zmiana nici na inny kolor mnie nie męczy , zawzięłam się :)

Trzymaj kciuki abym nie poległa w połowie drogi do ukończenia tego projektu bo baaaardzo , ale to bardzo nie przepadam za łączeniem elementów.

Buziaki ślę i życzę przyjemnego weekendu.

32 komentarze:

  1. Super pomysł masz:) Ja też mam dość dużo resztek,może się też zdecyduję.A dlaczego od razu nie łączysz elementów???:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Dziunia :) Łączyć będę w ostatnim okrążeniu. Specjalnie teraz robię z wszystkiego co mam pod ręką a ostatnie okrążenie i łączenie chcę zrobić z białej nici, po to by pomimo dużej ilości kolorów był jakiś element łączący. Wydaje mi się że będzie wtedy mniej pstrokato.
      Dziękuję że mnie odwiedzasz :)

      Usuń
  2. Będę trzymać kciuki bo sama zrobiłam dwa koce i wiem ile taki pled kosztuje pracy:)) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu jak miło że ktoś rozumie "mój ból" :D Dobrze że mam inne robótki rozpoczęte , bo czasem mam tak serdecznie dość tego jednego wzoru , że najchętniej zostawiłabym go bez dokańczania :)

      Usuń
    2. Właśnie dlatego w trakcie dziergania koców zrobiłam kilkanaście innych prac bo bym chyba fioła dostała:))) Ale w szafie wtedy sporo ubyło zapasów:)

      Usuń
    3. Najgorsze to to że nie mam zbyt dużo zapasów a resztki już praktycznie skończone. Nie pozostaje mi nic innego jak dostać fioła :)

      Usuń
  3. Os novelos de lã são muito bonitos. O crochet está maravilhoso.
    Beijinhos

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obrigado Elisabete. Tenho sido um novelo de lã com outros trabalhos de crochê. Agora eu tenho estas flores de crochê, eles terão um cobertor para os meus filhos.
      beijos

      Usuń
  4. Na pewno się pozbędziesz resztek włóczki. Dzieci będą zadowolone.
    Pomału dasz radę. Też się wkopałam w kwadraciki mam 200 a potrzeba około 600sztuk. Najgorsze będzie łączenie. Pozdrawiam i powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię Teresko. Czyli masz tyle ile ja potrzebuję :) Też się boje tego łączenia. Na razie trzymam za Ciebie kciuki (i za siebie przy okazji ) :)

      Usuń
  5. Piękny będzie kolorowy kocyk.Ja akurat łącze małe kółka do dużych ,jestem bliżej jak dalej do skończenia obrusu.Trzymam kciuki.Dziękuję za odwiedziny na moim blogu.Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Małgosiu :)
      Bardzo mi miło Cię gościć . Jestem bardzo ciekawa Twojego obrusu. Lubię prace robione z elementów ale nie lubię ich za bardzo robić :D

      Usuń
  6. Przepiękne są takie pledy. Nie mam niestety takich zdolności i jak na razie zostaje taki w sferze marzeń. Gdy uzbieram pieniążki to na pewno zajrzę tutaj, żeby złożyć zamówienie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny. To bardzo miłe co piszesz. Tak , takie pledy są piękne i wyjątkowe , bo każdy inny i nie banalny :)
      Pozdrawiam i zapraszam ponownie

      Usuń
  7. Olá amiga, passei por aqui para desejar-lhe uma
    abençoada continuação de semana.
    Lindos projetos, amo crochês!!!
    Doce abraço, Marie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obrigado, Marie. Eu amo o crochet gancho :)
      Obrigado por cada palavra gentil que eu sair daqui. Você também desejo-lhe muitas bênçãos na semana que vem.
      Calorosas saudações polonês snowbound.

      Usuń
  8. Czekam na efekt końcowy i życzę wytrwałości :) Kolory super i na prawdę jestem ciekawa jak to wszystko wyjdzie w połączeniu :-)Mój kocyk z elementów musi odczekać :-) Mimo, iż zaczęłam w ubiegłym roku nie mam serca do skończenia tym bardziej, że zostało mi jeszcze około 200 kwadracików do zrobienia :-) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdę mówiąc , ja też jestem ciekawa efektu końcowego :))

      Usuń
  9. oj i ja takich kwadratków muszę się nauczyć wspaniałe:)

    OdpowiedzUsuń